Zit jouw mailbox ook vol met marketingnieuwsbrieven?

Zelfstandige met plezier - Alexandra Smith
Zelfstandige mét plezier
11/08/2017
toon alles

Zit jouw mailbox ook vol met marketingnieuwsbrieven?

Frankwatching volg ik graag als contentmarketeer, maar deze week kreeg ik via verschillende e-mailadressen twee keer dezelfde nieuwsbrief. Vaak meld ik me gedachteloos af voor nieuwsbrieven, die ik niet meer wil ontvangen. Bij Frankwatching niet! Daar voelde ik me in positieve zin persoonlijk aangesproken.

Voor mijn opdrachtgevers ben ik wekelijks bezig met het schrijven van teksten voor e-mailnieuwsbrieven en dan ben je alert op goede en slimme marketingvoorbeelden. Het mooie is dat je die voorbeelden dan ook goed kunt gebruiken voor je eigen opdrachtgevers.

Frankwatching mailingsImpact van een goede afmeldprocedure

Dit bericht (zie afbeelding) kreeg ik toen ik me afmeldde voor een van de nieuwsbrieven van Frankwatching. Ze doen dat goed. Waarom?

  1. Je krijgt een duidelijke bevestiging met een kwinkslag; en ja, te veel mails is nooit leuk!
  2. Elke zin in de afmeldingsbevestiging is betekenisvol en doelgericht:
    • je kunt je abonnementen beheren;
    • en je krijgt niet zo’n standaard MC-vraag waarom je opzegt en ze willen leren…;
  3. Ook is het persoonlijk, want je kunt altijd nog contact opnemen met Ferie van marketing en haar foto versterkt die persoonlijke benadering.

Verstuur jij ook regelmatig nieuwsbrieven? Denk dan eens na hoe jij met de aan- en afmeldprocedure omgaat.

Zo’n persoonlijke en doelgerichte benadering kan net dat beetje extra geven.

 

 

Yvonne Neppelenbroek
Yvonne Neppelenbroek
Yvonne Neppelenbroek is zelfstandig contentregelaar die mkb-bedrijven helpt met hun online profilering via contentmarketing. Met webteksten, seo-teksten, teksten voor social media, teksten voor nieuwsbrieven en allerlei andere soorten content voor met name online communicatiedoeleinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

aanmelden nieuwsbrief